Українські школярі вивчатимуть зарубіжну літературу по-новому

Українські школярі вивчатимуть зарубіжну літературу по-новому
 10.04.2018

Пауло Коельо, Стівен Кінг та Боб Ділан — від 1 вересня учні 10–11-тих класів матимуть нову програму із зарубіжної літератури. Створювали її всі разом: учителі, науковці, діти, батьки. Творці запевняють — вона стала цікавішою, демократичнішою і розвантажить учнів. Але з'явилося чимало критики та обговорень новацій серед учителів та батьків.

Боб Ділан отримав Нобелівську премію з літератури два роки тому. Американській співак, композитор та поет Боб Ділан тоді здивувався — невже його пісні — це література? Вірші Боба Ділана визнали українські освітяни. І додали до нової програми із зарубіжної літератури, за якою учні десятих класів почнуть учитися вже у вересні.

У 10-А класі київської гімназії імені Лесі Українки зарубіжну літературу викладає Тамара Сегеда. Учаться ці діти ще за старою програмою, у якій, на думку дітей та педагогів, є багато недоліків.

Тамара Сегеда — одна з творців нової програми зарубіжки. Розповідає, її створювали саме вчителі. Зорганізували робочу групу і запропонували педагогам зі всієї України надсилати онлайн свої пропозиції стосовно авторів та творів. Потім підраховували результати і внесли в програму тих, хто набрав найбільшу кількість голосів. До створення програми долучили дітей, батьків, громадськість та науковців. Програма пройшла чотири етапи обговорень.

Учителька говорить:

«Мені як вчителю з цією програмою працювати значно легше, як не дивно. Хоча багато нових творів, але легше тому, що я наближена до учнів. Вони це читають. Чому б мені це не читати?».

Нова програма стала демократичнішою, певні творці. Вона складається з обов'язкової частини, альтернативної та з додаткових так званих «резервних годин». Але головною перемогою вчителі вважають появу сучасних авторів та творів. Пауло Коельо, Стівен Кінг, Умберто Еко, Габріель Гарсіа Маркес, Харукі Муракамі — це лише невелика частина сучасних авторів у новій програмі.

Деякі твори з обов'язкової старої програми прибрали. Зокрема, «Анна Кареніна» Толстого стала необов'язковою для вивчення. Заскладні твори із середньої школи перенесли до старшої. У Міносвіти запевняють, для навчання за новою програмою майже все готове. До програми включили ті твори, які перекладені українською. Нині готують нові підручники для 10 класу.

Викладач та видавець Ростислав Семків каже, що зміни в програмі — це вже добре. Але вона, на його думку, недосконала:

«Чому якісь автори є в головному основному списку, а якісь потрапляють у додатковий. Це можна в кожному конкретному випадку якось коментувати, але це не до кінця зрозуміло. Не зрозумілий якийсь концепт, як збудована нова програма».

Творці програми кажуть, що критикують її ті вчителі, які самі не хочуть учитися та вдосконалюватись. Але сперечатися зараз немає сенсу. Усі переваги та недоліки можна оцінити, лише коли нова програма запрацює.

По материалам kr24.com.ua

Комментариев (0)

Осталось 360 символов

ВНО показало, что уровень знания городских детей гораздо выше чем сельских

ВНО показало, что уровень знания городских детей гораздо выше чем сельских
образование и развитие

В сельских учебных заведениях около двух третей детей сдают ВНО по всем предметам на начальном и среднем уровне, то есть от 1 до 6 баллов по 12-балльной системе. В противоположность деревне, в городах больше половины детей сдают ВНО на достаточный и высокий уровень — от 7 до 12 баллов. Об этом свидетельствуют результаты ВНО 2016 года, что 16 августа, представил директор Украинского центра оценивания качества образования (УЦОКО) Вадим Карандий во время пресс-конференции.

Киевские 11-классники закончат учебу 1 мая

Киевские 11-классники закончат учебу 1 мая
образование и развитие

Начитка учебных программ столичным 11-классникам завершится до 1 мая. Таким образом у выпускников будет достаточно времени, чтобы подготовиться к государственной итоговой аттестации и внешнему оцениванию.

Как развить в ребенке самостоятельность?

Как развить в ребенке самостоятельность?
образование и развитие

Какими бы мы ни были хорошими родителями, рано или поздно наступает момент, когда ребенка надо шаг за шагом «отрывать от себя», поясняет детский психолог Елена Кульман. Слишком рано — рискуем безопасностью ребенка, слишком поздно — чаду обеспечены комплексы или инфантильная «игра в беспомощность». Так со скольких же лет нужно развивать в ребенке самостоятельность?

Математические наклонности с рождения?

Математические наклонности с рождения?
образование и развитие

Согласно последним исследованиям учёных склонность к математическим способностям формируется ещё в утробе матери.